Hyra eller köpa, det är frågan…



Ska man leasa eller köpa bil? Det finns så klart fördelar med båda alternativen, mina föräldrar har två bilar, då min pappa har företag långt från bostaden, närmare 40 mil enkel väg, så det blir en del mil så klart med denna veckopendling. 




Även min mamma kör dessa milen då och då för att besöka vänner och familj i området.  Så de har två bilar, en leasad, som mamma har, och en äldre egenägd som får ta de mesta milen. Föredelarna med billeasing tycker de är att det innefattar service, underhåll, reparationer bland annat. 

Kan man leasa en sån här måntro? 💓




Och vid ett tillfälle, mitt i vintern stannade bilen mitt i värsta snösörjan,  min mamma var på väg hem och hade mer än 30 mil att köra, och blev stående vid vägkanten med deras stora hund. Men det var bara att ringa ett samtal, och sedan kom bärgare och tog hand om allt och mamma blev tilldelad en ny bil så att hon kunde fortsätta hem. 

Så med andra ord blir det så mycket enklare med leasad bil.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?