Mer av varma sallader...

För det första så har jag fått cravings på pumpa, butternut  squash  och liknade, och testar nu av Tommy Myllymäkis recept som jag tipsade om häromdagen, och här kommer nästa test jag gjort.

Vad sägs om, Rostad morot med sesam, koriander, chili och lime?! Mums!! Säger jag. 

Och jag delar gladeligen med mig av receptet, som ni annars hittar hos köket.se. 

Jag älskar det söta mot koriander,chili och lime. 

Du behöver:

  • 600 g morötter, skalade eller skrubbade
  • 1 knippe koriander, grovskuren
  • röd chili, finskivad
  • 3 msk vita och svarta sesamfrön, rostade
  • lime, finrivet skal och pressad saft
  • ev 2 tsk honung
  • salt

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 210 grader.
  2. Baka morötterna hela med olja och salt i en ugnssäker form mitt i ugnen cirka 30 minuter, tills de är helt genomlagade och har fått fin färg. Låt svalna lite och skär upp i bitar.
  3. Blanda med övriga ingredienser. Smaka av med salt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?