Res med respekt!




Jag älskar att resa!  Jag mår bra av att resa! 


Att resa är min prio nr ett när jag planerar vad jag vill lägga pengarna på. Ibland kan det var en solresa för att bara ladda upp batterierna, njuta, varva ner, ibland inspirationsresor för något projekt. 


Men även att resa lite längre, för några år sedan var jag 3 månader i Nepal för att ta del av kulturen, och människorna där. Då levde jag i en liten by utanför Kathmandu som heter Parping, bara några hus utkastade vid en lerig byväg och massor av Kloster och munkar, så man ser nästan mer munkar i röda kopor än bybor, Parning är helig by som man pilgrimsvandrar till. 



Då reste jag helt på eget bevåg, men i dag finns det faktisk ett företag som erbjuder liknade resor, att till exempel bo någon liten by på Bali, vilket är ett av mina kommande planer. 

Det här företaget, som heter Lotustravel, stöder och bidrar även till välbefinnande till dessa platser, en del av pengarna går oavkortat till projekt som gagnar lokalbefolkningen. 


Planerar du oxå att resa, och gärna vill bidra och hjälpa till så kan du kolla in deras hemsida för att se om det kanske även kan vara något för dig. 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?