Dialog

 

Samtal mellan Gud och John. Visst kan man ha både en dialog och monolog med högre makt, oavsett vad du tror på. Vad ger dej vägledning?

Nedan följer en härlig dialog, en text som inte är min. Utan det är en text jag kom över och tyckte var så bra att jag har översatt den och vill dela den med er. Jag tackar John Roedel för denna fantastiska text.. Samtal mellan Gud och John. och hoppas att jag inte gjort några övertramp med min översättning.

Jag: Hej Gud.
Gud: Hej.
Jag: Jag faller isär och går i tusen bitar. Kan du sätta ihop mig igen?
Gud: Det vill jag helst inte.
Jag: Varför?
Gud: För att du inte är ett pussel.
Jag: Men alla de delar av mitt liv som fallit ner på marken då?
Gud: Låt dem stanna där ett tag. De föll av av en anledning. Ta dig lite tid och bestäm om du behöver någon av dessa bitar tillbaka.
Jag: Du förstår inte! Det känns som jag faller!
Gud: Nej - du förstår inte. Vad som händer är att du bryter igenom. Det du känner är bara växande smärta. Du kastar bort de saker och människor i ditt liv som håller dig tillbaka. Du faller inte isär. Du faller på plats. Ta det lugnt, ta några djupa andetag och låt de saker du inte behöver längre falla av dig. Sluta hålla fast i bitarna som inte passar dig längre. Låt dem falla av. Låt dem gå.
Jag: Vad kommer jag då ha kvar om jag släpper allt?
Gud: Bara de bästa bitarna av dig.
Jag: Jag är rädd för att förändras.
Gud: Jag säger fortfarande - DU ÄNDRAR INTE !! DU BLIR!
Jag: Blir vem?
Gud: Den jag skapade dig för att bli! En person med ljus och kärlek, barmhärtighet, hopp och mod, glädje, empati och nåd och förståelse. Jag skapade dig mycket djupare än de ytliga bitarna som du har bestämt dig för att pryda dig själv med och som du klamrar fast vid så girighet och med rädsla. Låt dessa saker falla av dig. Jag älskar dig! Ändra inte! Utvecklas och bli den du är menad att vara. Jag kommer att fortsätta att upprepa detta för dej tills du kommer att komma ihåg det.
Jag: Där föll en bit till.
Gud: Japp. Helt riktigt, låt den falla.
Jag: Så … Jag är inte trasig?
Gud: Naturligtvis inte! - men du bryter igenom som en ny dag gryr.. Det är en ny dag.
Bli dej själv nu!!!


• Författare: Hey God. Hej John. // John Roedel

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?