Florida vatten -Magiska verktyg.

Har du hört talas om Florida vatten? Kallas även "the fountain of youth" av en del. En essens av kryddiga örter, blommig doft med inslag av citrus.  Som används för att rena energier och i andliga ritualer.


Florida vattnet kan du använda på massor av olika sätt. Att spraya lite i rummet för att rena enegier, sprida väldoft är något jag alltid gör. Både innan du får besök för att skapa en harmonisk energi, men även efteråt för att rena. Och vid yoga och meditations sessions.


Jag köper alltid på mej ett gäng flaskor när jag beställer. 


Du kan med fördel använda det vid yoga och meditation, helt enkelt genom att spray i luften, och om man vill på sina chakran.

Spraya lite i ditt sovrum, på sängkläder innan du går och lägger dej. Jag tycker det doftar ljuvligt. Det är en subtil doft, inte stark, och är ett fint alternativ till rökelse som kan bli för starkt för en del.


Används ofta i shamanska och andliga sammanhang då den anses dra till sig goda andar och energier. Det anses i vissa delar av världen som ett heligt vatten för rening och välsignelse. 

Går att beställa via nätet, om du inte bor i USA där det säljs på apotek. Ett av mina hetaste tips är att  hälla upp det på mindre sprayflaskor (flaskan man köper har ingen spraykork) som jag ger bort till vänner och yogakunder som en liten uppskattad present. 

PS: Man kan även använde dropparna mot insektsbett, klåda etc. Men bara utvändigt användning.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?