Hälsa är ett val av livstil

Jag lyssnade på P3 i går, och man ville ha tips på hur man får en snygg stark välpumpad kropp till Valentines day, den 14 februari. Alltså på knappt 2 veckor. Man ställde även frågan till Paolo Roberto, den supershapade tränings / kost-gurun.


Hans  svar var: Det finns inga genvägar! man får en vältränad kropp / hälsa genom "smärta", alltså att man måste träna hårt, äta rätt och välja bort sådan som man kanske har vant sig med (chips i soffan, etc)

Han fortsatte med; Om det hade funnits ett mirakelpiller, eller liknande knep, så hade den personen som kommit på det varit grymt rik, för ALLA vill ha en snygg kropp, men många orkar inte ändra sin lisstil. Sant!

Marknaden vimlar av dieter, och tips, men ändå tycker jag att det är svårt att veta var man ska börja, vad funkar för mig och vad vill jag. Så jag håller nu på att försöka scanna marknaden, på vad finns, vad funkar, och delar av det kommer jag skriva om här.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?