Rökfri i 5 veckor.

Jag har verkigen rökt länge!uff för länge! Jag rökte ca 15 cigg per dag. jag har försökt att sluta många gånger, ibland med något års uppehåll, ibland bara några veckor.

Jag vet inte hur många gånger jag har läst Allen Carr "Äntligen icke rökare"  Men grejen är att jag är nog en av dem den inte hjälpt på- Eller rättare sagt inte på det sätt som tillvägagångssättet beskriver i boken. Men jag har absolut plockat upp en del meningar från den.


Men nu har det äntligen skett! Jag rökte min sista cigg på julafton 2013. Så jag har nu varit rökfri i 5 veckor! men med hjälp av snus! ja, jag vet, inte bra!! Och helt emot vad som står i ovanstående bok! Jag har bytt ett beroende, mot ett annat! MEN, jag slipper i alla fall vissa effekter av rökandet, även om jag fortfarande har kvar mitt nikotinbehov! Sant! Men jag ser det som en längre avänjningsperioden, stegvis nertrappning. jag ger mig detta året! Om det kommer funka eller inte, kommer visa sig, och jag kommer återge resultatet här.

Hur som helst, än så länge har jag inget sug efter cigaretter! Tvärtom, varje gång jag ser en rökare, så känner jag mig stolt över mig själv att jag behöver inte det längre! Glad att inte behöver stå ute i kylan och frysa, och sedan gå in och stinka! Man luktar så jäkla äckligt när man röker! Ändå har jag stått där med ciggen i många många år. Så nu känner jag mig fri :) Och kan säga med stolthet: Jag är icke rökare! 5 veckor idag! Fy fasen vad jag är bra :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?