Att förverkliga sig själv är att må bra.

Jag har alltid förespråkat att man ska följa sina drömmar, även om de vandrar om att hoppa utanför bilden.. Eller kände precis där för! att man vågar följa sin inre önskan även om det betyder att man går mot strömmen. 
Jag har en vän som i dag är framgångsrik i sitt yrke och med en chefsposition inom ekonomi. Som 50-års present har hon bestämt sig att sadla om. En helt annan bransch, sport och hälsa, vilket är hennes stora intresse. 
Jag har precis bestämt mig för att sticka till Bali i januari och studera indonesisk kultur, region och historia i ett halvår på universitetet. 
Jag har ytterligare en vän som passerar  50-strecket för några år sedan men fortsätter att utbildas sig hela tiden, nu står det choaching på hennes kursplan, vilket jag har som en möjlig önskan längre fram i livet.  



Jag tror att just detta, att våga välja en ny väg när man är mitt i livet är skrämmande för många. Dels för att man kanske slutat tro på sin förmåga, och är kanske lite bekväm, men också att det är hotande när andra gör det. För då blir ju följdeffekten att man måste titta över sina liv.

Jag tror man kan göra allt man vill, om man baranvill det tillräckligt mycket. Sen ska man strunta i vad andra gör, gör det du önskar och drömmer om, oavsett om det är att bli  en framgångsrik coach eller att resa runt klotet eller bli tårtmakare, så spelar det ingen roll så länge det är din önskan.  




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?