Yoga...

...Förra sommaren så deltog jag på den stora Europeiska Yogafestivalen i Frankrike som äger rum i början på augusti. Jag kan bara säga att det var en fantastisk upplevelse. I år kommer jag dock inte göra det. Jag har istället bestämt mig för att vara i Sverige.

Och ska sanningen fram så har jag haft så lite tid för yoga den sista tiden. Mycket tid har jag ju lagt för förberedelser av att genomföra ”Camino de Santiago”. Dvs. Pilgrimsfärden. Nu är det målet genomfört :)
Så nu har jag börjat kika runt lite för att se vad nästa mål kan bli. Även ställt frågan till mig själv, - vad vill jag? Vad behöver jag? Och vad vill jag utveckla/lära mer av?
Och jag kommer tillbaka till Yoga och meditation igen. Jag mår så fantastiskt bra av det, både kropp och själ får sitt när jag utövar Yoga. Så mitt val är nu om jag ska satsa på något härligt Yoga event i Sverige, eller ta hela januari ledigt och sticka till Indien/Bali.
Ja, vi får se vad det blir, men det blir helt klart en resa som innefattar både kropp och själ. Och träningsresor är en växande rörelse som blir mer och mer vanligt, och jag tror att det är precis vad fler och fler känner att de behöver, ett bra komplement till en alltmer stressig vardag. Ett fantastiskt sätt att ladda upp batterierna igen.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?