Segway, vara eller inte vara...

Vad tycker du om Segway? Eller kanske hellre vad tycker jag om Segway?
Första gången jag såg dem tror jag var på Barcelonas strandpromenad, och jag tyckte nog att de såg ganska coola ut. Det var heller ingen fluga som kom och gick, de finns fortfarande kvar, och verkar bara öka i användandet.

Om sanninge ska fram så har nog tanken nuddat mig att det är bättre för hälsan att gå, istället för att ta lättare färdmedel för att slippa röra på kroppen, speciellt med tanke på att övervikt blivit en folksjukdom.
Men de har sina perfekta användningsområden. Guidad tur, istället för att åka turistbuss, så har man närkontakt med gator, torg, platser och kan närhest välja att stanna till när man ser något av intresse. För att i nästa stund speeda på igen. Man kan ta sig snabbar fram och lägga mer ”mark för fötterna” med en Segway. Men sen har jag även sett att de börjar poppa upp på flygplatser, och där måste de ja vara perfekta för personalen. Jag har till och med sett poliser som tar sig fram på dem ;)  Patrullerande poliser på hjul hehehe…
Ur hälsosynpunkt säger jag absolut NEJ! Kroppen har vi fått för vi ska använda den, och mycket mer än vad vi gör i dag med våra stillasittande jobb. Men istället för annan transport, absolut JA! Även för olika patrullerande/avsökande yrken fungerar den säkert perfekt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?