Boosta kropp & själ...

Då var jag hemma igen, efter att vandrat över 300 km i norra Spanien. Tuffa dagar, het sol, men helt underbart!
Förvånade nog så känner jag mig helt okey, inga större skavanker mer än ett par blåsor, en på varje häl. Men jag hade förberett mig noga, jag har tränat mycket, och laddat mig med bra mat och dryck. Jag har sedan en månad tillbaka börjat med färska grönskas och/eller frukt smothies.
Detta är ett steg i att jag bestämt mig för att förbättra min livsstil, bli mer hälsosam och vara mer noggrann med vad jag stoppar i mig. En vän som gick Camonin med mig hade ett passande uttryck: -"min kropp är mitt ålderboende”. 
Så det vi äter, dricker, och aktiverar oss med i dag är en ren investering i hur vi kommer må när vi blir gamla. Så sant!


Nu ska jag fortsätta att peppa mig med antioxidanter, vitaminer och andra nyttigheter, för jag vill fortsätta att känna mig stark och fräsch. Semestertiderna är här och förhoppningsvis varmt och mycket sol blir en extra boost av välbefinnandet.

Nu ska jag bara fundera ut vad min nästa utmaning ska bli, kanske en vandring från Santiago de Compostella till Finistere och vidare ner genom Portugal. Jag ska fundera lite på det, men nu ska jag fortsätta njuta av att jag totalt har klarat hela Caminon på över 850 km. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?