Vatten, livets dryck...


Min mormor sa alltid till mig när jag var liten, att vatten är livets dryck. Då förstod jag inte var hon menade med det, jag hade hellre sett att Champis som då var min favorit dryck vore livets dryck.

I dag fattar jag dock bättre, och att vatten är livets dryck stämmer bättre än någonsin, mer än mormor nog förstod. Vatten har även blivit en handelsvara, man köper vatten på flaska fast man har lyxen att ha fräscht, rent och hälsosamt vatten direkt i kranen i Sverige, och inte att förglömma, i överflöd!


Men det vattnet duger inte, vi har gått på reklamen om att vatten ska köpas, smaksatt, kolsyrad och designad flaska. Jag har hört att det är just läsk tillverkarna som vill behålla marknaden, att folk ska köpa av dem istället för att gå över till att dricka vatten från kran.

Att man sen förstör naturen med alla dessa plastflaskor som ska produceras, levereras och återvinna började väl var och varannan att förstå nu. sen är det utan tvekan bättre att ta bort läsk och dricka rent härligt vatten. Så njut av att dricka ett kallt glas vatten, direkt från kranen eventuellt koppar till extra filter /reningsanläggning kopplat till tappen vi har lyxen att ha i våra hem och på våra .arbetsplatser. http://Vattentornet.com


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?