Hur hälsosamt är ditt boende?

Har du känt dej sjuk utan att förstå varför? Kolla då in om du har fukt eller mögel skador i ditt hus / lägenhet. För många år sedan när jag flyttade ner till Småland lyckades jag få tag på en härlig lägenhet i centrum och super nära till jobbet. Helt enkelt perfekt! Jag började renoverade och styla upp den och allt kändes toppen bra. Efter att ha bott där ett tag, jag tror det tog minst ett halvår / ett år kanske, så började jag bli sjuk, det kändes som jag hade feber varannan dag. Det här pågick länge, säkert ett par år, och mina energier sjönk. Jag som alltid varit frisk som en nötkärna, aldrig sjuk, inte ens som barn. Jag var väldigt vältränad vid denna tiden och hade stark fysik och åt sunt. 
Sedan fick jag erbjudande om en ny lägenhet med trädgård nära ett vattendrag, och bestämde mig helt enkelt för att byta boende. Flytten bidrog till en trevlig bieffekt, jag blev frisk! 


Senare framkom det att huset jag bodde i först hade fukt och mögel skador och man började faktiskt sanerade det. Först då förstod jag att det var huset som gjort mig sjuk!  Så är du sjuk utan anledning, kolla av hur ditt hus mår. http://www.aht-sweden.se/



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?