1 vecka med Mosleys blodsocker diet.

Ja, diet och diet... det ska väl förtydligas att för mig handlar det om att anamma en mer medveten livstil, och det genomsyrar det mesta i mitt liv.

Det svåraste och viktigaste steget var att bli rökfri! Check! Done that!


Nu är det alltså kosten som står i fokus för mig. Och efter exakt en vecka så har jag förlorat 2,1 kg och 2 centimeter av midjemåttet.  Känns som ett bra och rimligt resultat.

Jag kan säga att jag dock inte håll exakt 800 kalorier, i går tenderade jag 1000 Kcal, och jag avslutar alltid dagen med ett glas rött, jag bor inte för inte i Spanien. Vinet är så klart inräknat i kcal.

Men jag går väldigt mycket varje dag, jag har många mer steg än 10000 / dag, så det är helt ok för mig att låt säga i snitt ligga runt 900 kcal. Sen får jag se vart jag lägger mig efter dessa 8 veckorna, men det tar minst 3 månader att sätta en ny vana, så 3 månader är mitt sekundära mål. och det långsiktiga målet är hälsa, må bra, ha bra trivselvikt och ingen diabetes, för det är ju det den här kosten handlar om.

Så, klapp på axeln, det här har jag gjort bra! 1 vecka avverkad och jag känner mig toppenbra! Hade en hungersvacka i går kväll, men det är nu ett minne blott.

Nu är jag laddad för vecka två.

bild:pinterest

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?