2 veckor av 8 är utförda för BKD....

Nu har jag klarat av 2 av de 8 veckorna med  Blocksocker koll dieten. Yay!!!

Resultatet så långt är:

-3 kg!!!
-6 centimeter i midjemått!


Helt galt kul, jag är så glad! Och jag blir så peppad att fortsätta. Nu när man sitter här i skrivandets stund med positiva resultat är det enkelt att säga att det går lekande lätt, och det gör det faktiskt.

Men jag har haft några dagar då jag varit riktigt hungrig, speciellt eftermiddagar / kväll är då jag är hungrig. men har klarat av det med hjälp att lite nötter, mycket selleri, som jag älskar och en del buljonger.  jag har ett par av dagarna varit uppe i 1000 kcal.

Jag saknar inte bröd, pasta, ris, potatis och spannmål, det funkar finfint utan dem. Nu har jag inte ätit överdrivet mycket av de innan heller, men det är skillnad att plocka bort dem helt.

Några life-saver  för mig är bär, jag älskar bär, och just nu så har vi säsong av jordgubbar och granatäpplen i min del av Spanien. Så det blir oftast mycket  bär med ett par skedar yoghurt som frukost, efter att jag fått mina 2 cafe latte. Och bara mina kaffe tar en del av mina 800 kcal men det är det värt, de vill jag inte plocka bort. Så jag tror att man måste titta rent individuellt på hur man får ihop en nyttig och god ranson av dagens intag.  Plockar jag bort allt jag gillar så kommer jag inte genomföra, men på detta sättet är det ganska enkelt, jag är nöjd, mätt och både är på väg mot mitt mål, precis i rätt takt.

Men glädje och förväntan ser jag fram mot vecka 3.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?