6 dagar med 8 veckors blodsocker koll....

Ja men då har jag börjat :)
I dag är det min sjätte dag som jag följer "8 veckors blodsocker koll av Dr Mosley", vilket innebär:

- 800 kalorier per dag.
- inget bröd/pasta/ris/spannmål eller potatis.
- att dra ner på socker så klart.

Jag började med att fört läsa HELA boken, det tror jag är viktigt. Jag gjorde samma när jag läste "Äntligen icke.rökare av Allen Carr", läs hela, förbered dig mentalt, ladda dig mentalt med fördelarna istället för att sukta efter något som egentligen gör dig sjuk, samma sak här.

Att inse att jag vill förändra livstil, inte att det är en "diet", utan ett sätt att skruva på mitt ätande så att jag mår bra och kommer så att göra resten av mitt liv.

Det tar 3 månader att på riktigt ändra en vana, se de här 8 veckorna ser jag bara som steg ett.

Har det gett något resultat då?






Jepp!!!! På 6 dagar har jag tappat 2 kg och minskat midjemåttet med 2 cm.

Jag är mätt, har inga direkta hungerkänslor, utan tror nog att tidigare har det nog varit "sug efter något", troligen en rest som ligger kvar sedan jag var rökare. Så läxan blir att jag inte behöver "ha något i  munnen", om man nu säger så, varken cigaretter, tuggummi eller mat.

När jag känner sug, så dricker jag helt enkelt mitt favorit yogitea som jag alltid har en liten termos bredvid mig. Och då är suget borta på någon minut.

Recepten i boken funkar fint, men jag har även hittat en sida för att kolla hur mycket kalorier det är i maten, för jag adderar egna recept utefter de råvaror som Mosley rekommenderar.





Jag började oxå att skriva dagbok, fixade en ny fin där jag skrev ner mina mål, och mått, men började samtidigt även göra det digitalt via en app som heter My fitness pal, som du kan få på svenska oxå om du vill. Och nu efter 6 dagar så är det bara den jag använder, jag har den både på datorn och på min iphone, så det är superlätt och bra hjälp att hålla koll.

Och sist men inte minst, jag mår toppen!!!! Så jag ser verkligen fram emot att fortsätta med detta. För mig passar det superbra.

bilder: Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?