Rutin -tråkigt eller nyttigt?

Hur har du det med rutiner? Hör du till dem som tycker det är tråkigt eller må bra av det? 

Jag gör saker efter mig själv, samtidigt som jag lätt kan ställa o mej. Jobba dagar, jobba nätter, jobba mycket eller litet, det är nog det som styrt hur mina dagar ser ut. 




Men eftersom jag har möjlighet att styra upp hur och när jag jobbar så har jag skapat en rutin som följer "the internal clock".  Jag äter min favoritgröt vid 7-8 och går till gymmet kl 9 och kör 30-40 minuter och sedan yin yoga. Den starten på dagen är perfekt för mej. Min kropp, mina organ, mår toppen.  

Nu är det inte möjligt för alla att göra på det sättet, många jobbar, har hämtning, lämning på förskola/skola etc. Det är andra styrande moment som måste komma först.  Men kanske kan du pricka in några av tiderna så att du trots allt får en förbättring. Kan man inta allt, så kan man kanske skruva lite på det. Testa och se om det ger dig något. 








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?