Inomhusklimat...

Jag gillar verkligen inte att frysa, förr sa jag alltid hellre för varmt än för kallt, och det gäller nog fortfarande. Men med ett liten undantag, nu vill jag ha det ganska svalt när jag sover. 



Förr spelade det ingen roll om det var 40 grader varmt på natten, jag sov som en bebis i alla fall. NU är jag mer känslig. PÅ vintern vill jag ha det varmt och gosigt inomhus, och på sommaren får det gärna vara varmt, men behagligt och inte för varmt. Sedan Svala nätter, året runt. Då mår jag bäst.

NU är ju detta ingen ouppnåelig dröm längre,att faktiskt kunna värma upp sitt kalla på ett bra miljövänligt sätt, jag har nämligen fått ögonen på en värmepump från Daikin, som har alla de egenskaperna jag söker. En mindre investering men att på ett superenkelt  sätt kunna styra upp inomhusklimatet på ett sätt som passar för mig, och mitt ändamål. 

Att må bra och att sova gott är en ren hälso-boost som ger ork till det andra man vill ta sig för. Sedan att det även är ett bra miljövänligt val är nog prio ett. 




(bild; Google)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?