Minskar din stress i trädgården -eller?




Jag gillar att vara i trädgården då det ger mig harmoni och lugn. Det finns något väldigt avstressande med att rensa, plantera, anlägga och skapa. För mig är det nog mixen mellan att skapa rum utomhus, det kreativa som gifter sig bra med lugnet.  

utomhusrum att må bra i...

Många sönderstressade personer får ju just trädgårdsarbete rekommenderat som stressterapi.

Men allt i trädgården gillar jag inte, och ser inget som helst rogivande med vissa göromål. Till exempel så avskyr jag när högtryckstvätten ska fram, i och för sig en fantastisk uppfinning, som verkligen gör sitt jobb, men jag vill inte göra det. 

högtryckstvätt av altanen är perfekt..


Så vad jag vill tipsa er om är att man kan faktisk köpa in trädgårdstjänster för de göromålen man vill slippa utföra själv. När det är dags att tvätta av altanen, utomhusmöblerna, även fasaden på huset så väljer jag att köpa in den tjänsten. Det blir verkligen en vinn-vinn situation.


växt kraft & skaparkraft på en och samma gång...

Jag får allt färdigt, rent och i tipptopp skick samtidigt som jag får tid över att göra det jag tycker om att göra. För dig kanske det handlar om andra saker som du inte gillar att göra, om du ser till att få avlastning med det, så kan du fokusera på det du gillar att göra. Det skapar definitivt goda energier, för alla. 


(Bilderna från Pinterest)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?