Nyttigare godis gjort på müsli!

Jag försöker tänka på vad jag äter, jag vill undvika för mycket socker bla, som nog är det som är 
farligast för mig då det finns en hotande möjlighet av diabetes runt hörnet. 
Men jag tor inte på att man ska avstå helt, kan man så ska man njuta, och då kanske man vill ha 
lite nyttigare alternativ. jag hittade detta receptet hos "Lindas bakskola" där hittar man galet många 
bra bakrecept, och jag kollar ofta in där för att låta mig inspireras, detta är en av de recept som är 
hämtad från Lindas bakskola, 
och jag sänder den gärna vidare till er.


Ca 20 bitar 
4 dl müsli av valfri sort, välj den du gillar bäst.
2 dl cornflakes 
1 dl kokos
200 mörk choklad med så lite socker som möjligt 
Garnering
kokos
GÖR SÅ HÄR
1. Blanda müsli, cornflakes och kokos i en skål.
2. Smält chokladen över vattenbad.
3. Häll chokladen över müslin och blanda.
4. Bred ut müsliblandningen på ett bakplåtspapper, ca 2 cm tjock 
eller i en form med kanter klädd med bakplåtspapper, ca 20 x 25 cm.
5. Strö över lite kokos. Låt chokladen stelna i kylen. Bryt kakan i bitar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?