En stuga vid havet..

Jag är en globetrotter (vågar man ens säga det i tider som dessa?) och jag har bott på många olika platser i världen, vilket jag trivs gott med.
Men jag har faktiskt en dröm, och det är att bygga ett Attefallshus på min syster stora naturtomt som ligger på västkusten. Att ha en liten del kvar där man har sina närmsta familjemedlemmar skulle kännas otroligt härligt, tryggt och är en bra framtidsplan. 
Vilken känsla, att vara ett med naturen, dock inte ett Attefallshus 

Ingenting är bestämt på långa vägar, det är trots allt en del pengar som ska upp på bordet, men ändå en relativt liten summa för att ha en rot kvar i rätt jord. 
Jag har kollat runt en del på olika fina hus och det finns enkla, en del bygga själv projekt till nyckelfärdiga lyxvarianter. 
Äkta västkustkänsla när den är som bäst..

Jag vill ha ett hus med känsla av västkust och natur, det ska smälta in i naturen, och ha ett ganska stort soldäck, för att skapa en känsla av rymd och att faktiskt huset känns större. 

Härlig känsla, men gärna lite större trädäck står på min  önskelista ;) 

Så nu är det bara att samla inspirationsbilder, prislistor och göra en kalkyl, så vem vet när det blir dax att verkligen sätta spaden i jorden och börja med ett nytt drömprojekt. Än så länge så har jag siktet inriktat på ett Attefallshus från Husverket, så nu handlar det bara om när.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?