Utvidgad kompetens..

Min dator är verkligen mitt verktyg för allt! Eftersom jag jobbar hemifrån så så är den även mitt kontor. Man hittar all information direkt, håller kontakt med andra medarbetarna genom text, Skype och olika arbetsgrupper, man behöver verkligen inte ens sitta i samt stad eller land. Perfekt i Coronatider, om man nu ska ska ta ner det till dagsläget då många jobbar hemifrån, det håller helt enkelt världen igång. 


Att fixa bilder, redigera, skriva, ja de behov som jag har är fantastiskt och snudd på magiskt. 
Det enda som jag har svårt för är Excel!  När jag får en Excel fil från någon annan så är det busenkelt att fylla i och följa ett redan färdigt upplägg. 


Och jag måste nog säga att jag själv kan skapa vissa schematiska ark, tider, prognoser etc, det funkar fint men när det kommer till att skapa siffer uträkningar, då är det kört. Den kunskapen har jag inte, kanske för att mitt sinne är mer inställt på kreativitet, färg, form utseende och att driva utveckling. 








Så nu sitter jag här och sliter mitt hår, för jag får det inte att funka, jag använder det inte på helt rätt sätt med andra ord. Kanske dags att googla upp de enklaste sätten att komma igång, att gå en excelkurs hos Informer får bli ett senare steg, för tillfället får det nog räcka att hitta några snabbkommandon för att komma rätt, just nu. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?