Att ha mål...

Jag tror helt och fullt på att man måste ha mål, oavsett vad det gäller.
Vill man ha ett speciellt jobb, utbildning, bestäm dej, ta reda på vad som behövs, skaffa dej den kunskap / verktyg som behövs. Sätt en tidsplan /dead line, som är realistisk, då har du stora chanser att fixa det.


Samma gäller hälsa och träning. Vad vill du uppnå? Skriv ner det, gör delmål, och belöna dig själv för varje delmål du når.

Jag gör detta för varje år. I början av året skriver jag ner mina mål, önskningar (det gäller allt, resor, kärlek, hälsa, vad jag vill lära etc ) i slutet av året kollar jag av, och bockar av det jag uppnått. Och oftast har jag uppnätt det mesta av det, utan att ha tänkt så mycket på det. Men jag har tänkt igenom, och jag har skrivit ner, och på så sätt är kroppen, och medvetandet "programmerat" och jag agerar omedvetet efter mina mål.

Samtidigt får man ett "kvitto" på att man uppnår och utför så mycket. Man utvecklas hela tiden, om man vill.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?