Kaloriminus...

Jag är grymt tacksam för att jag nu varit rökfri i över 3 månader wohooo... Det var nr ett på min lista om hur jag vill leva /skapa mitt liv. Och det svåraste målet! 
Nummer två är att ha min idealvikt, en vikt jag trivs med, och som ni vet så blir det en omställning att sluta röka, och trots att jag försökt trän, hålla bra kost så har det krupit på sig några extra kilo. Och det är de som jag nu ska försöka få bukt med! jag vill hitta mitt sätt att både vara rökfri och ha trivselvikt. Det är därför jag har denna bloggen, en motivator för mig själv, kanske andra... och jag söker hela tiden efter bra tips... Igen har jag fått en "nyckel" (råd) för nu när rökbehovet är i princip obefintligt vill jag ha bort några kilo. 




Följande tips hittade jag på Paolo Robertos Instagramsida:

...Finns bara ett sätt att gå ner i vikt och det är att skapa ett kaloriminus! Det vill säga du måste äta mindre än vad du gör av med! Alla som säger något annat kan antingen trolla eller så ljuger de... Det finns två sätt att skapa ett kaloriminus. Nr 1: du du plågar dig igenom någon diet eller metod och förstör ditt liv. Nr 2: du rör på dig och mår som en kung för att din kropp får vad den behöver nämligen mat och motion. Så skapa en positiv spiral i ditt liv där du äter bra och njuter av det och rör på dig så att din kropp sprutar ut lyckohormoner! Istället för att bygga en negativ spiral där du äter dietmat, LCHF eller 5:2 och tar bort all njutning och blir trött så du inte orkar träna... 

Så det är den metoden jag ska försöka få koll på, att skapa kaloriminus, och se vad som händer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?