övergången till LCHF

Ja, jag måste säga att det "tar emot" att börja trycka i sig fett! Efter att i hela sitt liv lärt sig att passa sig för fett. Men jag är motiverad, och jag ser att andra kännt samma motstånd när de började. Så jag är på! ;)

När jag tittar lite närmre på kosten, så är det inte jätte mycket jag behöver ändra. Socker bort (vilket blir det svåraste, men nu på 3:e dagen har jag inga socker cravings än) Pasta har jag aldrig gillat. Ris har jag lärt mig gilla nu när jag bor i Spanien i form av Paella / risotto, men det kan jag enkelt avstå från. Rotfrukter kommer jag att sakna, men brödet inga problem, jag har aldrig varit en stor brödälskare mer än hårt bröd och croissanter ;) Samt jag älskar grönsaker, rostade i ugn, färska, i alla möjliga former, så jag kommer ha massa gott att njuta av.

Mina frukostar behöver jag bara ändra lite, ev bröd bort, ett kost ägg och grekisk yoghurt brukar jag äta, nu ska bara sockret bort från min yoghurt. Så  i dag blev  det Grekisk yoghurt med osockrade blåbär och hemmagjord mussli och ett kokt ägg Yummy!!!
Grekisk yoghurt med blåbär och nötmusli.






Jag rostade helt enkelt lika delar solrosfrön, nötter, pumpakärnor och hällde i en halv del kokosflingor på slutet. Voila jag har en nyttig musli.  Mättande och superenkelt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?