Att skaffa sig en sund livsstil...

... är ju syftet med den här bloggen, mitt eget "sökande" om vad JAG mår bra av. Vilka rutiner är bäst för mig? Vilken kost är hälsosammast för mig? Vilken form av aktivitet och träning är bästa för mig? Etc.. ja ni fattar... Så därför ska jag testa mig fram till det som funkar för mig, jag är inte ute efter en diet, etc... Utan skaffa mig bättre vanor på lång sikt.


I Sverige verkar debatten om "Ortorexi" kontra "fredagsmys" blossat upp. Bra! Bra att man ifrågasätter och ser långsiktigt på den livstil man har, det är lätt att bara hänga på och inte tänka på vad det leder till för hälsan i länga loppet.

Jag har precis läst Jonas Coltings blogg, han tar upp en del synpunkter som jag tycker stämmer, kolla in vad du tycker. Kanske du som jag försöker skaffa dig bättre vanor för att skaffa dig en sundare livstil... Jag ska i alla fall fortsätta söka, testa och skruva på min livstil.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?