Lär känna din kropp......

Nyckeln till hälsa är att äta bättre, bra och hälsosamt. Att ge kroppen det den mår bra av. Bort med skräpmat, transfetter och så rena produkter som möjligt, och personligen tror jag även på att äta allsidigt. men att även känna av sin egen kropp, vad mår jag bra av, vad mår jag inte bra av. Kroppen är intelligent, och ofta får i alla fal jag craving på sånt som jag har brist av, eller behöver mer av. 



På så sätt skapar man en långsiktig friskare, hälsosammare livsstil- likaväl som det är viktigt att hålla en bra balans även i ätandet. jag tror inte på att "svälta sig", vi i västvärden är lyckligt lottade att vi behöver inte svälta, eller gå hungiga, snarare överäter de flesta och lider av fetma. Så ät rätt! Bli mätt! Men det är vad vi som stoppar i oss som är avgörande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?