Stevia

Jag är som sagt jäkligt sockeraddicted. Nu har jag hållt nere mitt sockerintag rejält, i princip plockat bort allt! men kanske 3 "återfall" på flera månader, vilket jag är grymt nöjd med. Men, jag kommer alltid behöva tänka på det.


Nu har jag köpt Stevia, droppar, helt biodynamisk, dyra, i alla fall här i Spanien, men det är det värt för jag ska bara använda det när det verkligen behövs.

Stevia påstås vara helt naturlig, inte cancerframkallande, och framförallt (för min del) inte beroendeframkallande. Ska vara bra för diabetiker eftersom den inte påverkar blodsockret.

För mig är den ett bra alternativ, då jag inte gillar honung, men sött :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?