Nyponros...

I helgen var jag på  "Bio Cultura", en mässa för organisk mat, naturprodukter m.m. Underbar mässa där man vill handla massor av bra mat och underbara kroppsprodukter. Mycket är totalt rena produkter, utan tillsatser och många små företag som tillverkar "handgjorda" produkter.


Jag köpte den fantastiska omtalade "Aciete de Rosa Mosqueta" med andra ord Nyponrosolja, kallpressad.Tack vare sin höga halt av essentiella fettsyror (EFA ) fleromättade , vitamin A och C har stor regenererande förmåga  och anses vara en mirakelolja för huden. Det är känd för att minska ärrbildningar, men eliminerar även rynkor, förbättrar elastiteten.

Man kan använda den till i princip allt : ansikte , hår , nagelband , läppar , torra områden, knä, armbågar m.m.

Den som är helt utan tillsatser har en svag doft (inte parfymerad, utan mer som råa oljor doftar, tex olivolja) det är den bästa, den som man har mixtrat med mer och är helt luktfri, är inte lika bra, fick jag lära mig i går, och jag vill ha den bästa för min hy och så ren som möjligt.


Den här sorten köpte jag (finns mängder på markanden) det viktiga är att den är kallpressad och inte innehåller mienarltilsatser. Samt mer info: Rosa Mosqueta virgen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?