Av-teknik...

Jag verkligen älskar teknik! Även om jag kanske inte är ”teknisk lagd” så älskar jag att avvända teknik och prylar som underlättar min vardag. 

Jag vet inte om ni hört klippet som gått viral nu ett tag med en något bitter Herbert Söderström som inte såg någon användning at hemdatorer, utan tyckte man kastade pengarna i sjön av att köpa en sådan onödig pryl. 

För er som vill kolla ;)  https://www.youtube.com/watch?v=npbxFoNasDkb


Tänk vad fel han hade! Och vilken tur att det blev ett genombrott, för med teknikens hjälp så förbättras och förenklas våra liv, i alla fall om då frågar mig.

Visst, att köpa teknik, oavsett om det är smarta telefoner, datorer, paddor eller elektroniska hjälpmedel för hem och arbetsplatsen kostar en del, men jag tror ända att de hjälper oss med så mycket så att vi har igen det i dels både tid, pengar och inte att förglömma kunskapen tekniken kan ge oss. Allt kan vi ta reda på i loppet av några sekunder. 

Jag kommer  ihåg innan vi alla hade dessa prylar omkring oss och när man hade glömt namnet på en viss person, kändis, artist eller någon skådespelare i en film, så kunde man gå veckor innan man kom på det, eller fick fatt på informationen.


I dag behöver man inte ens vara på sin arbetsplats för att kunna ha möten med varandra. Värden krymper i takt med att vi får mer AV-utrustning och AV-teknik, för att inte tala om vad mycket enklare att blir.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?