Vipassana Meditation...

Jag har kommit in!

Yes yes yes, äntligen har jag blivit antagen i på gården som ligger norr om Barcelona. Mitt mål var att göra den i augusti, men det var fullt på 2 minuter. jag hamnade på en lång väntelista, som inte skulle bli någon öppning i, men nu har jag fått plats i september.

hahaha, ja, det är väl kanske det det handlar om ;)





Skämt åsido, Vipassana Meditation är en teknik och form av självdisciplin, att läras sig att gå in i sig själv och lyssna inåt, att balansera sig själv och att "Se saker och ting som de är" , vilket är just vad ordet Vipassana betyder. Se saker och ting som de är.....

Så jag ska frivilligt vara på en kursgård i nästan 11 dagar utan att prata ett ord. Inga telefoner eller annat. Bli väckt kl 4.00 på morgonen då gonggongen  ljuder och börja meditera, lätt frukost, gruppmeditation, lätt lunch vid 11-12, fortsätta meditera, en kopp te vid kl 5, fortsätta att meditera till kl 21.30 då man släcker ner.och går och lägger sig på ganska tom mage.

Ja precis, te kl 17, är "middagen" ;)

Och jag ser verkligen fram emot att testa mig själv, och se vilken disciplin jag har, samt vad kan jag uppnå med att fokusera inåt...

Ska bli grymt spännande att se vad mitt resultat blir, och hur jag känner för allt efter denna studietid, som det faktiskt är .

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?