Det är alltid tid... att lära nytt!

Jag är vetgirig och nyfiken, och blir nog uttråkad när det inte händer något, eller när alla dagar blir den andra lik, men därmed inte sagt att jag behöver puls och kickar, i alla fall inte som jag behövde förr. 

Jag har något "konstigt driv" som gör att jag inte heller har gjort de "normala livsvalen". 

Så nu, i mitten av livet  (jag tänkte bli väldigt gammal 😉  ) ska jag börja plugga igen. jag har nosat på det tidigare, men sist var planen att plugga kultur & historia på  Udayana universitetet i Bali. 

Men det tar jag nog upp igen om  några år. Då handlade det om att bo ett tag på Bali, och förkovra mig av rent nöje.  Jag bodde ju en tid på en munkkloster i och utanför Katmandu, Nepal, och volentärarbetade som engelsklärare, vilket var en härlig upplevelse, och jag vill ha mera sådana upplevelser i livet. Det är otroligt berikande och bästa skolan.




Nu ska jag gå i Lars-Eric Uneståhls fotspår, och köra  grundutbildningen"personlig kompetens genom mental träning"PUMT,  tätt följa av fortsättningsutbildningen till licensierad mental tränare, LMT.

Efter att jag kommer hem från  Vipasannan, så kör jag igång. 

En fin sak som jag vill nämna med "Skandinaviska ledarhögskolan" och min utbildning är att del av kursavgiften går också till ett SLH-projekt i Guatemala, som riktar sig till fattiga mayaindianer, främst kvinnor, barn och funktionshindrade.  
Att jag lär mig sprider sig till fler...som ringar på vattnet!





Mjuka värden, är behjärtansvärt 💓

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?