Snus...




”När jag slutade röka så hade jag en av mina bästa vänner som förebild. Hon slutade tvärt röka och började snusa istället. 

Och faktum är att jag tyckte att snus hade mer fördelar än cigaretter, det luktade inte, hon kunde snusa när hon ville, och när vi reste så satt hon lugnt tillbakalutat och njöt av sitt snus medan jag var superstressad över att jag ville ha en cigg. 

Men det tog några år innan jag bestämde mig för att på alvar försöka sluta röka, och börja snusa i stället. Sagt och gjort jag stack och köpte General portionssnus och började. 




Grejen är att det gick förvånansvärt enkelt, visst första tiden kändes lite som att byta ut kaffe mot te, men redan efter en vecka hade jag vant mig, och var så stolt över att inte behöva få till att röka, det kändes som jag fick mer tid över, luktade bättre och fick faktiskt bättre kondis. Jag snusade i ca 2 år, men nu har jag slutat även med det. 

Så mitt bästa sluta röka tips är nog att trappa ner med snus, för det funkade för mig.”







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?