Stavgång...

Jag köpte mina första stavar för några veckor sedan. Egentligen för att jag vill ha det när jag vandrar i bergen eller utför långvandringar, men även för att förstärka de "power walks" som jag gör dagligen.



Jag läste på lite först om hur man får in rätt teknik, samt varför det är bra.

Tekniken tycker jag var lätt att få in, och faktum är att jag tycker det är roligare att gå med stavar nu, än utan, för jag känner att de ger massor! Detta är grymt kul och stimulerande, och för mig mycket bättre än att springa.

Det är bra för knän etc, men det ökar även intensiteten med 15%!! WOW!!! Och det känns verkligen.

Du anpassar det så klart till din kropp och dina möjligheter, men jag tror verkligen att det är ett hjälpmedel att snabbt förbättra sig själv, oavsett vad målet än må vara.



När jag är ute på mina dagliga träningspass i Barcelona, så blir jag verkligen uttittad, det är många ögonbryn som höjs, medans i Sverige möter man alltid flera personer som är ute på sin stavgångrunda.






Bilder:Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?