Första februari = detox start...

Nu har vi gått in i februari, och det är min detox -månad på året. Den blir vit vit vit, inte en droppe alkohol och mer "ren mat".

Det känns som min kropp verkligen längtat efter det. Att få rensa ut allt "skräp" i kroppen, göra en invändig rening behövs. Jag känner att min ibland återkommande allergi börjar poppa upp, så då är det dax att hjälpa kroppens reningssystem,  de inre organen att få ut alla slaggprodukter m.m.

Så det blir mycket detoxte, bort med allt som innehåller laktos och gluten bland annat. Koffein och socker ska jag oxå skära ner på. Och massor av härliga smoothies. När jag gör smoothies på morgonen så gör jag alltid för mycket, jag häller upp dem på glasburkar, så har jag resten av dagen att gå och smutta lite på när jag får cravings på annat, som jag plockat bort i kosten.

Så en härlig, renande månad ser jag fram emot.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?