Kunderna styr....
Det är fler än ett företag som som startar småskaligt, i en källare, garage eller kanske något litet uthus, bod eller rent av vid köksbordet.
En är så klart Ingvar Karlsson och Ikea, en annan är Kapp-Ahl, då per-Olof Ahl krängde kappor för en femma i nån tillfällig källarlokal och kvinnorna stod i länga köer. Men konceptet är inte helt olika många andra branscher och kanske speciellt inom tillverknings industrin.
bra erbjudanden får kunderna att strömma in... |
Ta till exempel ASSO Produkter, som är inom kablage-branschen, där man nu märker av stora förändringar inom nya beställningsmönster från kunderna. De startade oxå sin business 1969 i en källare men har idag kund anpassat sin verksamhet. De vill ha så kort leveranstid som möjligt.
Oftast så tar man fram och kollar av prototyper När de håller måttet så läggs de på serietillverkning, vilket göt att man kan pressa både tid och pris. En styrka är dock att man inte bara säljer produkten utan att man även tar del av installationer m.m vilket underlättar för kund.
Det är väl det som är framtidens melodi, snabbt och enkelt med hög kvalité, många spår ju att rent generellt är ”slit och släng -tänket” är på väg bort, och att vi hellre satsar på kvalitet, som blir billigast i längden.
Kommentarer
Skicka en kommentar