Ayurvedic...

I går postade jag en artikel av John Douillard, DC, där han rekommenderade sina 10 bästa tips för ökad fett förbränning. John Douillard är förespråkare av Ayurveda. 

Vad är det då, kanske du undrar?

Väldigt kortfattat så är betyder Ayurveda “kunskap om livet” och är ett 5000-6000 årigt medicinskt hälsosystem från Indien.


Ayurveda har tre grundmål:
  • Bota sjukdom.
  • Förebygga sjukdomar och obalanser.
  • Utveckla  perfekt hälsa.
Enligt traditionen tror man att det finns tre människotyper-  VATA, PITTA, KAPHA, och det handlar om att förstå vilken man är, och vad man då mår bästa av att tex äta. 



hela den Ayurvediska bygger på mycket mer än vad jag berör, är du nyfiken kan du googla det, eller kolla in här

Det finns många enklare tester du kan göra på nätet kostnadsfritt, en jag tycker är bra, för du får en enklare utvärdering också är Anna Skippers

Det handlar ju så klart inte bara om vad vi äter, men det är där det startar, till att själva skapa vår hälsa på bästa möjliga sätt.

Jag köpte mängder av underbara ayurevediska oljor och tvålar när jag var i Nepal, då de har samma tradition där. det finnsäven mängder av behandlingar, massage, yogaformer m.m. 

Kolla upp om du blir nyfiken, se om det stämmer på dij, och därmed kanske du får hjälp på vägen att skapa din livsstil du mår bra, eller rentav bäst av. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pil Pil räkor...

kom i kontakt med ditt kraftdjur..

Vilken ärkeängel tillhör ditt stjärntecken?